JIP je schopen díky hlasu nasazovat do procesu až 4 nové zaměstnance týdně
Hlasem řízený sklad pomocí naší softwarové aplikace K.voice společně s dodávkou hlasového hardware
O zákazníkovi
JIP Východočeská je rodinná společnost, založená v roce 1994, zaměřená na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin s celorepublikovým pokrytím. JIP nabízí svým zákazníkům kompletní sortiment (koloniální zboží, nápoje, non food, drogistické zboží, mražené a čerstvé zboží), logistiku a všechny služby spojené s procesem moderního prodeje.
Skupina JIP zásobuje své zákazníky z 15 velkoobchodních skladů a v dohledné době plánuje výstavbu nových logistických center ve Zlíně a Ostravě. Velkoobchodní sklady fungují v režimu řízeného skladového hospodářství (systém FIFO).
Situace před zavedením hlasového řešení
U dodávek mobilních terminálů trvá naše vzájemná spolupráce již řadu let. Díky situaci na trhu práce se během několika let stala Česká republika zemí s extrémně nízkou nezaměstnaností. Výsledný nedostatek kvalifikovaného personálu zasáhl i JIP, který se těžko snažil najít zaměstnance pro svůj centrální sklad v Bořanovicích severně od Prahy.
Velká část z 60 skladníků pracujících v tomto skladu na tři směny pochází z Rumunska, Ukrajiny a dalších jihoevropských zemí. Po vyčerpání tříměsíčního pracovního povolení se mnoho z nich vrací domů.
"Setkáváme se se čtyřmi až pěti novými skladníky týdně, z nichž obvykle nikdo nemluví česky," říká provozní ředitel Ing. Aleš Groulík. JIP proto hledal řešení, které může zjednodušit proces zaškolení a umožnit bezchybný výkon v co nejkratším čase. Kromě toho bylo zapotřebí, aby se proces výdeje stal mnohem produktivnější, aby bylo možné efektivně čelit ročnímu růstu tržeb (10%), aniž by se museli najímat noví pracovníci.
Cíle projektu
- Zvýšení produktivity a efektivity skladových operací
- Co nejefektivnější zaškolení nových zaměstnanců
- Zjednodušení a rychlejší navádění nových zaměstnanců
- Snížení nákladů na opravy čteček a mobilních terminálů
- Zlepšení pracovních podmínek a spokojenosti zaměstnanců
- Vyšší transparentnost skladových procesů
Řešení
Na základě těchto skutečností jsme navrhli využít a zavést hlasovou technologii Honeywell Voice. Již o 4 měsíce po nasazení první uživatelé pracující s hlasovou technologií ukončili práci s ručními skenery.
Skladník se systémem komunikuje pomocí řeči, takže nemusí ztrácet čas čtením příkazů z displeje terminálu a ani následným potvrzováním pomocí klávesnice. Objednávky jsou nejprve přenášeny z WMS do modulu K.voice, který je pomocí WLAN posílá do hlasového zařízení Talkman. Talkmen následně generuje hlasové příkazy a posílá je přes bluetooth do headsetu operátora.
Noví zaměstnanci se tyto kroky v pracovním postupu naučí velmi rychle, protože je systém vícejazyčný. Skladníci tak mohou začít okamžitě pracovat, což vede ke snadnějšímu zaškolení a tím i rychlejšímu dosažení očekávané produktivity.
Naše systémové řešení K.voice poskytuje správu všech zařízení - stav terminálů, životnost baterií a dokonce lze ovlivňovat funkcionalitu systému a jednoduše nasazovat nové verze hlasových dialogů.
Výsledek očima zákazníka
Případová studie ke stažení
Stáhněte si případovou studii pro JIP Východočeská ve formátu PDF